Program wychowawczy 2007/2008

I  CELE WYCHOWAWCZE SZKOŁY:

 

 

- stwarzanie możliwości wszechstronnego rozwoju osobowego wychowanka;

 

- rozwijanie u uczniów dociekliwości poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie           

  prawdy, dobra i piękna w świecie;

 

- kształtowanie odpowiedzialnej postawy życiowej;

 

- wskazywanie właściwych celów życiowych i wartości moralnych;

 

- uczenie szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego  oraz                                         

  przygotowanie do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie;

 

- kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i etycznych;    

                                                                                                                                      

- przygotowanie do świadomej hierarchizacji wartości moralnych i duchowych;

 

- uczenie współtworzenia szkolnej wspólnoty i współdziałania z jej członkami;

 

- wyrabianie nawyku samooceny swoich zachowań i postaw ( społecznych, moralnych

  i patriotycznych );

 

- rozwijanie wrażliwości, wyobraźni, poczucia estetyki;

 

- wyrabianie szacunku dla tradycji narodowej i tworzenie więzi uczuciowych z tradycją;

 

- kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i twórczego działania w zespole;

 

- uczenie postawy dialogu i negocjacji;

 

- przygotowanie do świadomego istnienia.

 

 

 

II  TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH REALIZOWANYCH

 

                         W  POSZCZEGÓLNYCH KLASACH

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ DLA KLASY I
Cele wychowawcze
Realizacja wszystkich celów sformułowanych  w ogólnym programie godzin               z wychowawcą, ze szczególnym uwzględnieniem:

 

1)       Wdrażanie do pracy nad sobą, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za    swoje słowa i czyny, za własny rozwój intelektualny.

2)       Rozwijanie poczucia jedności z człowieka z otaczającym światem.

3)       Budowanie systemu wartości i dobrych stosunków międzyludzkich.

4)     Rozwijanie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania związków                       z innymi, czyli zdolności dostrajania się do ludzi, porozumiewania się                      i współpracy z nimi oraz rozwiązywania konfliktów.

 

Lp.

Formy pracy

Tematyka

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA LEKCYJNE

 

DZIAŁ I

1.       Poznajmy się-prezentacja w nowej klasie.

2.       Mój udział w życiu klasy-wybór samorządu klasowego.

3.       Jak zbudować zaufanie w klasie.

4.       Moje miejsce w grupie.

5.       Prezentacja Statutu Szkoły.

6.       Poznajemy wewnątrzszkolny system oceniania.

7.       Zapoznajemy się z Kodeksem Ucznia i Regulaminem Samorządu Uczniowskiego.

8.       Mój udział w życiu szkoły-przygotowywanie imprez, akademii, apelów okolicznościowych.

9.       Ocena wyników nauczania, zachowania i frekwencji

 

DZIAŁ II

1.       Budowanie poczucia własnej wartości.

2.       Odpowiedzialność za słowo.

3.       Obraz własnej osoby-poznawanie siebie.

4.       Dlaczego warto akceptować siebie?

 

DZIAŁ III

1.       Sztuka komunikacji-opanowanie podstawowych zasad.

2.       Koleżeństwo, przyjaźń, „nasze paczki”.

3.       Kultura zachowania się.

 

 

DZIAŁ IV

1.       Sztuka uczenia się.

2.       Warsztaty pracy ucznia.

3.       Sposoby spędzania wolnego czasu.

4.       Nasze zainteresowania.

 

DZIAŁ V

1.       Analiza aktualnych wydarzeń w kraju               i na świecie.

2.       My i świat w którym żyjemy.

3.       Unia Europejska-przyszłość czy zagrożenie?

4.       Aby wybrać, muszę znać... Konkurs wiedzy o Unii Europejskiej.

5.       Zagrożenia i niebezpieczeństwa współczesnego świata.

6.       Terroryzm-przerażające świadectwo nienawiści.

7.       Alkohol, nikotyna, narkotyki-czynniki ryzyka.

8.       Specyfika oddziaływania używek na fizjologię i psychikę człowieka.

9.       Czy nałogi są sposobem na niepowodzenia życiowe?

 

DZIAŁ VI

1. Tradycje i obrzędy Andrzejkowe.

2. Rozważania z okazji Świąt Bożego

    Narodzenia.

3. Tradycje Świąt Wielkanocnych.

4. Hallowe’en; Walentynki.

 

2.

 

WARSZTATY PSYCHOLOGICZNE

 

1.       Agresja. Jak sobie z nią radzić.

2.       Temat zgodny z oczekiwaniami uczniów.

 

 

 

 

3.

 

 

 

MPREZY KLASOWE

 

Ognisko

Andrzejki

Mikołajki

Klasowa Wigilia

Walentynki

Dzień Kobiet

 

 

4.

 

PRELEKCJE, WYKŁADY

 

 

Alkoholizm i jego tragiczne skutki.

 

5.

 

WYCIECZKI KLASOWE

 

2 lub 3-dniowa krajowa wycieczka turystyczno-krajoznawcza

 

6.

 

WYJŚCIA DO KINA, WYJAZDY DO TEATRU

 

Filmy:

          

Wyjazd na spektakl do teatru

 

7.

 

UDZIAŁ                         W IMPREZACH SZKOLNYCH

 

Udział w konkursie klas pierwszych

 

 

 

8.

 

UDZIAŁ                            W KONKURSACH SZKOLNYCH

 

 

Zgodnie z propozycjami Samorządu Uczniowskiego

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ DLA KLASY II
Cele wychowawcze
Realizacja wszystkich celów sformułowanych  w ogólnym programie godzin                  z wychowawcą ze szczególnym uwzględnieniem:

 

1)       Kształtowanie aktywnej postawy wobec siebie, rówieśników i środowiska społecznego.

2)     Kształcenie samoświadomości, czyli zdolności do rozpoznawania                               i nazywania własnych uczuć.

3)     Umiejętność kierowania własnymi emocjami, czyli zdolność do przywoływania uczuć potrzebnych w określonych sytuacjach, np.: mobilizacji, i opanowania podczas sprawdzianów, egzaminów, rozmów kwalifikacyjnych, zawodów sportowych czy wystąpień publicznych oraz do eliminowania uczuć przykrych związanych ze stresem.

4)     Budowanie własnej tożsamości, czyli odkrywanie i tworzenie poczucia tego, kim jestem.

 

Lp.

Formy pracy

Tematyka

 

 

Informacje o publikacji dokumentu

Data wytworzenia Wytwarzający/Odpowiadający Data udostępnienia (Udostępniający) Data modyfikacji (Modyfikujący)
2008-02-22 Tadeusz Pytel 2008-02-22 23:00:11
(Tadeusz Pytel )
2008-02-22 23:03:46
(Tadeusz Pytel )
Wyświetl historię zmian dokumentu wydrukuj dokument« powrót do listy

© 2015 Żywiec