Komisje stałe Rady Gminy Milówka

Komisja stałe Rady Gminy Milówka:

1.       Komisja Rewizyjna

Skład:

Przewodniczący

-

Henryk Pawlik

Członek

-

Marian Gacek

Członek

-

Jan Kąkol

Członek

-

Eugenia  Wędzel

Członek

-

Janina Wójtowicz

Kompetencje:

W skład komisji rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady.

1.               Komisja rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje
z wnioskiem do Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez regionalną izbę obrachunkową.

2.           Komisja rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez Radę
w zakresie kontroli. Uprawnienie to nie narusza uprawnień kontrolnych innych komisji, powoływanych przez Radę Gminy na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.

3.               Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa Statut Gminy.

 

2.       Komisja Budżetu i Finansów

Skład:

Przewodniczący

-

Marek Tetłak

Członek

-

Marian Gacek

Członek

-

Józef Greń

Członek

-

Janina Filary

Członek

-

Marek Klemczak

Kompetencje:

Zakres działania Komisji określony został w uchwale Rady Gminy Milówka
nr II/2/2002 z 2 grudnia 2002r. Przedmiotem działania Komisji są sprawy związane z przygotowaniem projektu budżetu Gminy,   
uchwaleniem tego budżetu oraz jego wykonywaniem przez Wójta, jednostki pomocnicze Gminy i jej jednostki organizacyjne.

 

3.      Komisja Gospodarcza, Infrastruktury oraz Rozwoju Gminy Milówka

Skład:

Przewodniczący

-

Sławomir Salamon

Członek

-

Tadeusz Butor

Członek

-

Janina Filary

Członek

-

Irena Golec

Członek

-

Józef Greń

Członek

-

Józef Kąkol

Członek

-

Henryk Pawlik

Członek

-

Marek Tetłak

Członek

-

Tadeusz Worek

Kompetencje:

Zakres działania Komisji określony został w uchwale Rady Gminy Milówka
nr II/2/2002 z 2 grudnia 2002r. Przedmiotem działania Komisji są przekazane jej przez Radę bieżące sprawy gospodarcze Gminy, w tym gospodarowania mieniem komunalnym, sprawy dróg i gospodarki komunalnej, sprawy inwestycji gminnych, funkcjonowania i organizacji funkcjonowania obiektów i urządzeń służących do wspólnego użytku mieszkańców Gminy, targowisk, sprawy związane z rolnictwem na terenie Gminy, sprawy ogólne poszczególnych Sołectw Gminy Milówka i współpracy z organami tych Sołectw, sprawy handlu, usług, drobnej przedsiębiorczości i turystyki, sprawy ochrony środowiska, sprawy związane z planami rozwoju Gminy i jej zagospodarowaniem przestrzennym, sprawy ochrony przed klęskami żywiołowymi i zapobiegania im a zwłaszcza ochrony przeciwpożarowej, a także wszelkie sprawy gospodarcze, z zakresu infrastruktury oraz dotyczące rozwoju Gminy należące do zadań Rady Gminy, nie zastrzeżone do  zakresu działania innych Komisji.

 

4.   Komisja ds. Społecznych, Oświaty i Kultury

Skład:

Przewodniczący

-

Janina Wójtowicz

Członek

-

Tadeusz Butor

Członek

-

Irena Golec

Członek

-

Jan Kąkol

Członek

-

Marek Klemczak

Członek

-

Sławomir Salamon

Członek

-

Eugenia Wędzel

Kompetencje:

Zakres działania Komisji określony został w uchwale Rady Gminy Milówka
nr II/2/2002 z 2 grudnia 2002r. Przedmiotem działania Komisji są przekazane jej przez Radę wszystkie sprawy z zakresu spraw społecznych, w tym sprawy związane z wykonywaniem przez Gminę zadań własnych
i zleconych wynikających z ustawy o pomocy społecznej, sprawy  współdziałania z odrębną Komisją, powołaną przez Wójta na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości, imprez masowych, współdziałanie
z organami sądu, prokuratury i policji w ramach ustalonych przez przepisy prawa, sprawy organizacji społecznych (stowarzyszeń, fundacji itd.), sprawy ochotniczych organizacji związanych z ochroną przed skutkami klęsk żywiołowych i zdarzeń losowych, sprawy organizacji szkolnictwa stanowiącego zadania Gminy, prowadzenia szkół i przedszkoli gminnych, organizowania, rozwoju,  utrzymywania i funkcjonowania instytucji kultury w Gminie, imprez kulturalnych, sprawy dotyczące ochrony zdrowia mieszkańców Gminy wchodzące w zakres zadań Gminy oraz wszystkie nie wyszczególnione wyżej sprawy, odpowiadające nazwie Komisji, nie zastrzeżone do zakresu działania innych Komisji.

 

Ponadto do zadań  wszystkich Komisji należy:

1.             monitoring funkcjonowania administracji samorządowej i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie    spraw, do których dana Komisja została powołana,

2.            przyjmowanie skarg i wniosków oraz ich rozpatrywanie w zakresie przedmiotu działania Komisji,

3.              opiniowanie spraw skierowanych do Komisji przez Radę,

4.            wykonywanie inicjatywy uchwałodawczej  w sprawach należących do przedmiotu działania Komisji,

5.      sprawowanie kontroli nad wykonywaniem uchwał Rady dotyczących 
         właściwości Komisji.

Informacje o publikacji dokumentu

Data wytworzenia Wytwarzający/Odpowiadający Data udostępnienia (Udostępniający) Data modyfikacji (Modyfikujący)
2003-06-16 Anna Gębala 2003-06-16 14:48:12
(Anna Gębala)
2003-06-16 14:48:12
(Anna Gębala)
Wyświetl historię zmian dokumentu wydrukuj dokument« powrót do listy

© 2015 Żywiec