Komisja stałe Rady Gminy Milówka:
1.
Komisja Rewizyjna
Skład:
Przewodniczący |
- |
Henryk Pawlik |
Członek |
- |
Marian Gacek |
Członek |
- |
Jan Kąkol |
Członek |
- |
Eugenia Wędzel |
Członek |
- |
Janina Wójtowicz |
Kompetencje:
W skład komisji rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady.
1.
Komisja rewizyjna opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje
z wnioskiem do Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez regionalną izbę obrachunkową.
2.
Komisja rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez Radę
w zakresie kontroli. Uprawnienie to nie narusza uprawnień kontrolnych innych komisji, powoływanych przez Radę Gminy na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym.
3.
Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa Statut Gminy.
2.
Komisja Budżetu i Finansów
Skład:
Przewodniczący |
- |
Marek Tetłak |
Członek |
- |
Marian Gacek |
Członek |
- |
Józef Greń |
Członek |
- |
Janina Filary |
Członek |
- |
Marek Klemczak |
Kompetencje:
Zakres działania Komisji określony został w uchwale Rady Gminy Milówka
nr II/2/2002 z 2 grudnia 2002r. Przedmiotem działania Komisji są sprawy związane z przygotowaniem projektu budżetu Gminy,
uchwaleniem tego budżetu oraz jego wykonywaniem przez Wójta, jednostki pomocnicze Gminy i jej jednostki organizacyjne.
3.
Komisja Gospodarcza, Infrastruktury oraz Rozwoju Gminy Milówka
Skład:
Przewodniczący |
- |
Sławomir Salamon |
Członek |
- |
Tadeusz Butor |
Członek |
- |
Janina Filary |
Członek |
- |
Irena Golec |
Członek |
- |
Józef Greń |
Członek |
- |
Józef Kąkol |
Członek |
- |
Henryk Pawlik |
Członek |
- |
Marek Tetłak |
Członek |
- |
Tadeusz Worek |
Kompetencje:
Zakres działania Komisji określony został w uchwale Rady Gminy Milówka
nr II/2/2002 z 2 grudnia 2002r. Przedmiotem działania Komisji są przekazane jej przez Radę bieżące sprawy gospodarcze Gminy, w tym gospodarowania mieniem komunalnym, sprawy dróg i gospodarki komunalnej, sprawy inwestycji gminnych, funkcjonowania i organizacji funkcjonowania obiektów i urządzeń służących do wspólnego użytku mieszkańców Gminy, targowisk, sprawy związane z rolnictwem na terenie Gminy, sprawy ogólne poszczególnych Sołectw Gminy Milówka i współpracy z organami tych Sołectw, sprawy handlu, usług, drobnej przedsiębiorczości i turystyki, sprawy ochrony środowiska, sprawy związane z planami rozwoju Gminy i jej zagospodarowaniem przestrzennym, sprawy ochrony przed klęskami żywiołowymi i zapobiegania im a zwłaszcza ochrony przeciwpożarowej, a także wszelkie sprawy gospodarcze, z zakresu infrastruktury oraz dotyczące rozwoju Gminy należące do zadań Rady Gminy, nie zastrzeżone do zakresu działania innych Komisji.
4.
Komisja ds. Społecznych, Oświaty i Kultury
Skład:
Przewodniczący |
- |
Janina Wójtowicz |
Członek |
- |
Tadeusz Butor |
Członek |
- |
Irena Golec |
Członek |
- |
Jan Kąkol |
Członek |
- |
Marek Klemczak |
Członek |
- |
Sławomir Salamon |
Członek |
- |
Eugenia Wędzel |
Kompetencje:
Zakres działania Komisji określony został w uchwale Rady Gminy Milówka
nr II/2/2002 z 2 grudnia 2002r. Przedmiotem działania Komisji są przekazane jej przez Radę wszystkie sprawy z zakresu spraw społecznych, w tym sprawy związane z wykonywaniem przez Gminę zadań własnych
i zleconych wynikających z ustawy o pomocy społecznej, sprawy współdziałania z odrębną Komisją, powołaną przez Wójta na podstawie ustawy o wychowaniu w trzeźwości, imprez masowych, współdziałanie
z organami sądu, prokuratury i policji w ramach ustalonych przez przepisy prawa, sprawy organizacji społecznych (stowarzyszeń, fundacji itd.), sprawy ochotniczych organizacji związanych z ochroną przed skutkami klęsk żywiołowych i zdarzeń losowych, sprawy organizacji szkolnictwa stanowiącego zadania Gminy, prowadzenia szkół i przedszkoli gminnych, organizowania, rozwoju, utrzymywania i funkcjonowania instytucji kultury w Gminie, imprez kulturalnych, sprawy dotyczące ochrony zdrowia mieszkańców Gminy wchodzące w zakres zadań Gminy oraz wszystkie nie wyszczególnione wyżej sprawy, odpowiadające nazwie Komisji, nie zastrzeżone do zakresu działania innych Komisji.
Ponadto do zadań wszystkich Komisji należy:
1.
monitoring funkcjonowania administracji samorządowej i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie
spraw, do których dana Komisja została powołana,
2.
przyjmowanie skarg i wniosków oraz ich rozpatrywanie w zakresie przedmiotu działania Komisji,
3.
opiniowanie spraw skierowanych do Komisji przez Radę,
4.
wykonywanie inicjatywy uchwałodawczej w sprawach należących do przedmiotu działania Komisji,
właściwości Komisji.
Informacje o publikacji dokumentu
Data wytworzenia | Wytwarzający/Odpowiadający | Data udostępnienia (Udostępniający) | Data modyfikacji (Modyfikujący) |
2003-06-16 | Anna Gębala | 2003-06-16 14:48:12 (Anna Gębala) |
2003-06-16 14:48:12 (Anna Gębala) |