PLAN DYDAKTYCZNY
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W MILÓWCE
1. Podstawowe zadania w zakresie dydaktyki w roku szkolnym 2007/2008
· Kształcenie u uczniów umiejętności kluczowych, koniecznych dla zdobycia kompetencji określonych wymogami podstawy programowej.
· Rozwijanie zainteresowań własnych uczniów, umożliwienie najlepiej przygotowanym udziału w różnych konkursach.
· Organizowanie przez zespoły nauczycieli kół zainteresowań, organizacji młodzieżowych.
· Wyposażenie uczniów słabych lub posiadających zaległości i braki w zakresie wiadomości i umiejętności z poprzedniej klasy i ze szkół podstawowych z różnych środowisk w niezbędne wiadomości w celu wyrównania poziomu wiedzy.
· Rozbudzanie dociekliwości intelektualnej , samodzielności, niezależności w myśleniu i działaniu w celu twórczego reagowania za rzeczywistość.
· Wdrażanie uczniów do rozpoznawania trwałych, uniwersalnych wartości i wzorców postępowania.
· Rozwijanie wrażliwości, wyobraźni i poczucia estetyki.
· Kształtowanie umiejętności twórczego działania w zespole.
2. Cele główne
· Rozpoznawanie i przeciwdziałanie przypadkom agresji wśród młodzieży.
· Przygotowanie uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z różnych źródeł.
· Organizowanie wewnątrzszkolnych konkursów w zakresie materiału poszczególnych przedmiotów.
· Rozpoznanie potrzeb uczniów zdolnych i braków edukacyjnych u uczniów słabych.
· Tworzenie kół zainteresowań opartych w dużej mierze na pracy własnej uczniów.
· Organizowanie zajęć wyrównawczych i zespołów samopomocy uczniowskiej w celu wyrównywania szans edukacyjnych dla wszystkich uczniów.
· Tworzenie oddziałów organizacji młodzieżowych, wspieranie wszelkich pozytywnych inicjatyw uczniów i nauczycieli.
· Umożliwienie uczniom zdobywania dodatkowej wiedzy umiejętności w wyborze dalszej edukacji i zawodu.
3.Oczekiwane efekty
- Wzrost poziomu edukacji, wykształcenie umiejętności kluczowych.
- Udział uczniów w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych- osiąganie w nich znaczących sukcesów.
- Zwiększenie motywacji do kształtowania zachowań prozdrowotnych.
- Zorganizowanie przez uczniów kół zainteresowań w różnych dyscyplinach przedmiotowych, aktywny udział w pracach organizacji młodzieżowych.
- Wzrost zainteresowań specjalistycznych i interdyscyplinarnych oraz ich rozwój poprzez częste korzystanie z biblioteki i zasobów internetowych.
- Wybór przyszłej szkoły zgodnie z własnymi zainteresowaniami.
- Warunki realizacji
Posiadane zasoby |
Warunki do spełnienia |
· Wysoko wykwalifikowana kadra nauczycieli · Nauczyciele egzaminatorzy · Wyposażenie szkoły w środki dydaktyczne i odpowiednie pomieszczenia (pracownia językowa, pracownia fizyko-chemiczna, komputerowa, hala sportowa, siłownia) · Dobra współpraca z rodzicami i władzami administracyjnymi gminy i powiatu |
· Doskonalenie nauczycieli · Organizowanie zajęć pokazowych i otwartych · Organizowanie konkursów · Wyposażanie szkoły w pomoce dydaktyczne · Wyjazdy do teatrów, kin, organizowanie wycieczek edukacyjno-wychowawczych w których bierze udział cala klasa bądź uczestnicy danego koła zainteresowań, pozyskiwanie sponsorów · Uzyskiwanie pomocy materialnej do wspierania inicjatyw uczniów i nauczycieli. |
5. Operacje szczegółowe
Zadania |
Odpowiedzialny |
Termin realizacji |
|
*Przywitanie uczniów klas I, zapoznanie ich z zasadami pracy, systemem oceniania i promowania oraz normami zachowań w Gimnazjum w Milówce
*Spotkanie z rodzicami uczniów klas I-III
*Wrzesień 1939 r- rocznica wybuchu II wojny światowej
*Zintensyfikowanie pracy zespołów nauczycieli przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych i wychowania fizycznego oraz wychowawców klas w celu opracowania wspólnego kierunku pracy
*Wznowienie działalności szkolnych kół zainteresowań, organizacji i agend uczniowskich
* Realizacja zadań przeciwdziałających agresji wśród młodzieży, zawartych w Szkolnym Programie Profilaktyki
*zorganizowanie i przeprowadzenie akcji „Sprzątanie Świata – Czyste Koryto Soły” zakończone ogniskiem integracyjnym uczniów
*Udział w akcji „Czyste Góry”
*Okiem reportera – redagowanie gazetki szkolnej „Echo Gimnazjum”
*Europejski Dzień Języków
|
dyrekcja wych. kl. pierwszych
wychowawcy klas
wychowawcy klas
liderzy zespołów C.Witos T.Mozol M.Śleziak B.Pyclik
n. poszczególnych przedmiotów
K.Chowaniec M.Zdechlik H.Gaweł
wychowawcy klas I
SKKT
SU , M.Lalik C.Witos, K.Chowaniec
n.języków obcych |
IX |
|
* Dodatkowe zajęcia dla uczniów wszystkich klas i zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego uczniów klas III w ramach projektu „Unia dla rozwoju szkół Żywiecczyzny”
*Wznowienie pracy zespołów samopomocy uczniowskiej
*Opracowanie planu Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli
*Zorganizowanie spotkania z rodzicami uczniów klas I
*Audycja z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej
*Zorganizowanie „Otrzęsin” klas I
* Audycja z okazji rocznicy Pontyfikatu Papieża
*Dzień Noblisty – rozwijanie aspiracji i zainteresowań
*Zorganizowanie cyklu zajęć dla uczniów klas III mających na celu pomoc w wyborze dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej
*Jesienią w teatrze – wyjazd uczniów w ramach kółek zainteresowań
|
n. poszczególnych przedmiotów
Wolontariat
dyrekcja
wychowawcy kl. I
SU, Radiowęzeł
wychowawcy kl. I SU
n.religii radiowęzeł
n. j.polskiego
wychowawcy kl. III pedagog
opiekunowie kółek |
X |
|
*Gminna Akademia z okazji Święta Niepodległości
*Spotkanie z rodzicami uczniów
*Przeprowadzenie konkursu wiedzy biblijnej
*Zorganizowanie szkolnego konkursu autorskich utworów lirycznych – „Twórczość Młodych Talentów” – V edycji |
Koło teatralne” Słowo-Barwa-Dźwięk”
wychowawcy
n. religii
L. Babicka
|
XI |
|
*Zorganizowanie warsztatów ukierunkowujących młodzież w wyborze przyszłej szkoły i zawodu
*Wyjście do kina
*Szkolne Mikołajki
*Mikołajki dla przedszkolaków oraz dla wychowanków ośrodka „Promyk”
*Przeprowadzenie akcji „Świąteczny Grosik”
*Promowanie lokalnych zwyczajów i kultury – wigilijki klasowe, wystawa szopek noworocznych
*Przygotowanie inscenizacji obrzędów świątecznych |
wychowawcy kl III
wychowawcy
wychowawcy
koło „Słowo-Barwa-Dźwięk”
wychowawcy klas Wolontariat wychowawcy
n.świetlicy n.religii |
XII |
|
*Konkurs mitologiczny klas I
*Przeprowadzenie akcji „Żyj świadomie unikaj zagrożeń XXI wieku”
*Zorganizowanie konkursu ortograficznego – ORTOGRAM
*Karnawałowy Tydzień Muzyczny – IV Szkolny Konkurs Tańca
*English Dictation „Spell” |
n.j.polskiego n.historii
PCK
n.j.polskiego
Kółko taneczne
n.j.angielskiego |
I |
|
*Spotkanie z rodzicami, przedstawienie wyników klasyfikacji i sukcesów uczniów oraz potrzeb w przezwyciężaniu trudności
*Zorganizowanie olimpiady wiedzy o zdrowiu
*Walentynkowy koncert życzeń
*Zorganizowanie konkursu w ramach bloku przedmiotów humanistycznych
|
wychowawcy klas
PCK
SU, Radiowęzeł
n. humaniści |
II |
|
*Zorganizowanie I Dnia Wiosny ; maraton matematyczny, zawody sportowe
* Prezentacja zwyczajów i tradycji regionalnych „Mała Ojczyzna” |
n.matematyki n.w-f
wychowawcy kl III
|
III |
|
*Zorganizowanie działań proekologicznych
*Dyktando ekologiczne
*Konkurs ekologiczny z okazji „Dnia Ziemi”
*Grammatical Challenge – cykl tekstów gramatycznych
*Wyjazd klas III do muzeum Oświęcim Brzezinka
|
n.biologii n.geografii n.j.polskiego
n.biologii
n.j. angielskiego
wychowawcy kl.III n.historii |
IV |
|
*Zorganizowanie Dnia Europejczyka – prezentacja krajów Unii Europejskiej
*Zorganizowanie wycieczek w granicach Żywieckiego Parku Krajobrazowego – szlakami opracowanych ścieżek dydaktycznych
*Prezentacja wyników działalności Ogródka Meteorologiczno-Astronomicznego
* Audycja z okazji rocznicy Konstytucji 3 Maja
*Zorganizowanie wycieczek turystyczno –krajoznawczych
*Święto Szkoły -rocznica urodzin Jana Pawła II
|
D.Kuśnierz
SKKT
D.Kuśnierz G.Tomala
SU
wychowawcy
Koło teatralne „Antrakt” n.religii |
V |
|
*Dzień Sportu – zorganizowanie zawodów na najbardziej usportowioną klasę Gimnazjum
*Najlepszy matematyk klas I i II-konkurs matematyczny
*Zbiórka zabawek z Domu Dziecka i dla ośrodka „Promyk”
*Przeprowadzenie zajęć na temat bezpieczeństwa w okresie wakacyjnym
*Pokaz udzielania pierwszej pomocy
*Inscenizacja teatralna dla przedszkolaków, dzieci z ośrodka „Promyk” i podopiecznych świetlicy środowiskowej
*Prezentacja szkół ponadgimnazjalnych z terenu żywiecczyzny
*Pożegnanie klas III – uroczyste zakończenie roku szkolnego
*Rada Pedagogiczna na temat realizacji dotychczasowych zadań i określenie priorytetów w następnym roku szkolnym |
n. w-f
n.matematyki
Wolontariat
wychowawcy klas
PCK, pielęgniarka, drużyna pożarnicza
Koło teatralne „Antrakt”
dyrekcja
wych. klas II i III
dyrekcja
|
||
Data wytworzenia | Wytwarzający/Odpowiadający | Data udostępnienia (Udostępniający) | Data modyfikacji (Modyfikujący) |
2008-02-22 | Tadeusz Pytel | 2008-02-22 23:12:44 (Tadeusz Pytel ) |
2008-02-22 23:13:15 (Tadeusz Pytel ) |