Plan dydaktyczny 2007/2008

PLAN  DYDAKTYCZNY 

GIMNAZJUM   IM. JANA PAWŁA II W  MILÓWCE

 

1.      Podstawowe zadania  w zakresie dydaktyki w roku szkolnym 2007/2008

 

·        Kształcenie u uczniów umiejętności kluczowych, koniecznych dla zdobycia kompetencji określonych wymogami podstawy programowej.

·        Rozwijanie zainteresowań własnych uczniów, umożliwienie najlepiej przygotowanym udziału w różnych konkursach.

·        Organizowanie przez zespoły nauczycieli kół zainteresowań, organizacji młodzieżowych.

·        Wyposażenie uczniów słabych lub posiadających zaległości i braki w zakresie wiadomości i umiejętności z poprzedniej klasy i ze szkół podstawowych z różnych środowisk w niezbędne wiadomości  w  celu  wyrównania  poziomu  wiedzy.

·        Rozbudzanie dociekliwości intelektualnej ,  samodzielności,  niezależności  w  myśleniu i działaniu w  celu   twórczego reagowania  za rzeczywistość.

·        Wdrażanie  uczniów   do  rozpoznawania trwałych, uniwersalnych  wartości  i  wzorców postępowania.

·        Rozwijanie  wrażliwości, wyobraźni i poczucia estetyki.

·        Kształtowanie   umiejętności twórczego  działania  w  zespole.

 

2.      Cele główne

 

·        Rozpoznawanie i przeciwdziałanie przypadkom agresji wśród młodzieży.

·        Przygotowanie uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności z różnych źródeł.

·        Organizowanie wewnątrzszkolnych konkursów w zakresie materiału poszczególnych przedmiotów.

·        Rozpoznanie potrzeb uczniów zdolnych i braków edukacyjnych u uczniów słabych.

·        Tworzenie kół zainteresowań opartych w dużej mierze na pracy własnej uczniów.

·        Organizowanie zajęć wyrównawczych i zespołów samopomocy uczniowskiej w celu wyrównywania szans edukacyjnych dla wszystkich uczniów.

·        Tworzenie oddziałów organizacji młodzieżowych, wspieranie wszelkich pozytywnych inicjatyw uczniów i nauczycieli.

·        Umożliwienie uczniom zdobywania dodatkowej wiedzy umiejętności w wyborze dalszej edukacji i zawodu.

 

3.Oczekiwane efekty

 

  • Wzrost poziomu edukacji, wykształcenie umiejętności kluczowych.
  • Udział uczniów w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych- osiąganie w nich znaczących  sukcesów.
  • Zwiększenie motywacji do kształtowania zachowań prozdrowotnych.
  • Zorganizowanie przez uczniów kół zainteresowań w różnych dyscyplinach przedmiotowych, aktywny udział w pracach organizacji młodzieżowych.
  • Wzrost zainteresowań specjalistycznych i interdyscyplinarnych oraz ich rozwój poprzez częste korzystanie z biblioteki i zasobów internetowych.
  • Wybór przyszłej szkoły zgodnie z własnymi zainteresowaniami.

 

 

  1. Warunki realizacji

 

Posiadane zasoby

Warunki do spełnienia

·        Wysoko wykwalifikowana kadra nauczycieli

·        Nauczyciele egzaminatorzy

·        Wyposażenie szkoły w środki dydaktyczne  i odpowiednie pomieszczenia (pracownia językowa, pracownia fizyko-chemiczna, komputerowa,  hala sportowa, siłownia)

·        Dobra współpraca z rodzicami i władzami administracyjnymi gminy i powiatu 

·        Doskonalenie nauczycieli

·        Organizowanie zajęć pokazowych  i otwartych

·        Organizowanie konkursów

·        Wyposażanie szkoły w pomoce dydaktyczne

·        Wyjazdy do teatrów, kin, organizowanie wycieczek   edukacyjno-wychowawczych                   w  których   bierze udział cala  klasa  bądź   uczestnicy  danego  koła  zainteresowań, pozyskiwanie  sponsorów

·        Uzyskiwanie pomocy materialnej   do wspierania inicjatyw uczniów i nauczycieli.

 

5. Operacje szczegółowe

 

 

Zadania

Odpowiedzialny

Termin realizacji

*Przywitanie uczniów klas I, zapoznanie ich z zasadami pracy, systemem oceniania i promowania oraz normami zachowań w Gimnazjum w Milówce

 

*Spotkanie  z rodzicami uczniów klas I-III

 

*Wrzesień 1939 r- rocznica  wybuchu  II  wojny  światowej

 

*Zintensyfikowanie pracy zespołów nauczycieli przedmiotów humanistycznych, matematyczno-przyrodniczych i wychowania fizycznego oraz wychowawców klas w celu opracowania wspólnego kierunku pracy

 

*Wznowienie działalności szkolnych kół zainteresowań, organizacji i agend uczniowskich

 

* Realizacja zadań przeciwdziałających agresji wśród młodzieży, zawartych w Szkolnym Programie Profilaktyki

 

*zorganizowanie i przeprowadzenie akcji „Sprzątanie Świata – Czyste Koryto Soły” zakończone ogniskiem integracyjnym uczniów

 

*Udział w akcji „Czyste Góry”

 

*Okiem reportera – redagowanie gazetki szkolnej „Echo Gimnazjum”

 

 

*Europejski Dzień Języków

 

dyrekcja

wych. kl. pierwszych

 

 

wychowawcy klas

 

wychowawcy klas

 

liderzy zespołów

C.Witos

T.Mozol

M.Śleziak

B.Pyclik

 

n. poszczególnych przedmiotów

 

K.Chowaniec

M.Zdechlik

H.Gaweł

 

wychowawcy klas I

 

 

SKKT

 

SU , M.Lalik

C.Witos,

K.Chowaniec

 

n.języków obcych

IX

* Dodatkowe zajęcia dla uczniów  wszystkich klas  i zajęć   przygotowujących  do egzaminu  gimnazjalnego  uczniów klas III  w ramach  projektu „Unia  dla rozwoju szkół Żywiecczyzny”

 

*Wznowienie pracy zespołów samopomocy uczniowskiej

 

*Opracowanie planu Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli

 

*Zorganizowanie spotkania z rodzicami uczniów klas I

 

*Audycja z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej

 

*Zorganizowanie „Otrzęsin” klas I

 

 

* Audycja z okazji  rocznicy Pontyfikatu Papieża  

 

 

*Dzień Noblisty – rozwijanie aspiracji i zainteresowań

 

*Zorganizowanie cyklu zajęć dla uczniów klas III mających na celu pomoc w wyborze dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej

 

*Jesienią w teatrze – wyjazd uczniów w ramach kółek  zainteresowań

 

 

 

n. poszczególnych przedmiotów

 

 

 

Wolontariat

 

dyrekcja

 

 

wychowawcy kl. I

 

SU, Radiowęzeł

 

wychowawcy kl. I SU

 

n.religii

radiowęzeł

 

n. j.polskiego

 

wychowawcy kl. III

pedagog

 

 

opiekunowie kółek

X

 

*Gminna Akademia z okazji Święta Niepodległości

 

 

 

*Spotkanie z rodzicami uczniów

 

*Przeprowadzenie konkursu wiedzy biblijnej

 

*Zorganizowanie szkolnego konkursu autorskich utworów lirycznych – „Twórczość Młodych Talentów” – V edycji

 

Koło teatralne” Słowo-Barwa-Dźwięk”

 

wychowawcy

 

n. religii

 

L. Babicka

 

 

XI

*Zorganizowanie warsztatów ukierunkowujących młodzież w wyborze przyszłej szkoły i zawodu

 

*Wyjście do kina

 

*Szkolne Mikołajki

 

*Mikołajki dla przedszkolaków oraz dla wychowanków ośrodka „Promyk”

 

*Przeprowadzenie akcji „Świąteczny Grosik”

 

*Promowanie lokalnych zwyczajów i kultury – wigilijki klasowe, wystawa szopek noworocznych

 

*Przygotowanie inscenizacji obrzędów świątecznych

wychowawcy kl III

 

 

wychowawcy

 

wychowawcy

 

koło „Słowo-Barwa-Dźwięk”

 

wychowawcy klas

Wolontariat

wychowawcy

 

 

n.świetlicy

n.religii

XII

 

*Konkurs mitologiczny klas I

 

 

*Przeprowadzenie akcji „Żyj świadomie unikaj  zagrożeń XXI wieku”

 

*Zorganizowanie konkursu ortograficznego – ORTOGRAM

 

*Karnawałowy Tydzień Muzyczny – IV Szkolny Konkurs Tańca

 

*English Dictation „Spell”

 

n.j.polskiego

n.historii

 

PCK

 

 

n.j.polskiego

 

 

Kółko taneczne

 

 

n.j.angielskiego

I

 

 *Spotkanie z rodzicami, przedstawienie wyników klasyfikacji  i sukcesów uczniów oraz potrzeb w przezwyciężaniu trudności

 

*Zorganizowanie olimpiady wiedzy o zdrowiu

 

*Walentynkowy koncert życzeń

 

*Zorganizowanie konkursu w ramach bloku przedmiotów humanistycznych

 

 

wychowawcy klas

 

 

 

PCK

 

SU, Radiowęzeł

 

n. humaniści

 

II

*Zorganizowanie  I Dnia  Wiosny ; maraton matematyczny, zawody sportowe

 

* Prezentacja zwyczajów i tradycji regionalnych „Mała Ojczyzna”

n.matematyki

n.w-f

 

wychowawcy kl III

 

III

*Zorganizowanie działań proekologicznych

 

*Dyktando ekologiczne

 

*Konkurs ekologiczny z okazji „Dnia Ziemi”

 

 

*Grammatical Challenge – cykl tekstów gramatycznych

 

*Wyjazd  klas III do muzeum  Oświęcim Brzezinka 

 

n.biologii

n.geografii

n.j.polskiego

 

n.biologii

 

 

n.j. angielskiego

 

wychowawcy  kl.III

n.historii

IV

*Zorganizowanie Dnia Europejczyka – prezentacja krajów Unii Europejskiej

 

*Zorganizowanie wycieczek w granicach Żywieckiego Parku Krajobrazowego – szlakami opracowanych ścieżek dydaktycznych

 

*Prezentacja  wyników  działalności  Ogródka  Meteorologiczno-Astronomicznego

 

* Audycja   z okazji   rocznicy  Konstytucji   3 Maja

 

*Zorganizowanie wycieczek turystyczno –krajoznawczych

 

*Święto  Szkoły  -rocznica urodzin  Jana Pawła II

 

D.Kuśnierz

 

 

SKKT

 

 

 

D.Kuśnierz

G.Tomala

 

SU

 

wychowawcy

 

Koło teatralne

„Antrakt”

n.religii

V

*Dzień Sportu – zorganizowanie zawodów na najbardziej usportowioną klasę Gimnazjum

 

*Najlepszy matematyk  klas I i II-konkurs matematyczny

 

*Zbiórka zabawek z Domu Dziecka i dla ośrodka „Promyk”

 

*Przeprowadzenie zajęć na temat bezpieczeństwa w okresie wakacyjnym

 

*Pokaz udzielania pierwszej pomocy

 

*Inscenizacja teatralna dla przedszkolaków, dzieci                       z ośrodka „Promyk” i podopiecznych świetlicy środowiskowej

 

*Prezentacja szkół ponadgimnazjalnych z terenu żywiecczyzny

 

*Pożegnanie klas III – uroczyste zakończenie roku szkolnego

 

*Rada Pedagogiczna na temat realizacji dotychczasowych zadań i określenie priorytetów w następnym roku szkolnym

n. w-f

 

 

n.matematyki

 

Wolontariat

 

wychowawcy klas

 

PCK, pielęgniarka, drużyna pożarnicza

 

Koło teatralne

„Antrakt”

 

 

dyrekcja

 

 

wych. klas II i III

 

   

dyrekcja

 

Data wytworzenia Wytwarzający/Odpowiadający Data udostępnienia (Udostępniający) Data modyfikacji (Modyfikujący)
2008-02-22 Tadeusz Pytel 2008-02-22 23:12:44
(Tadeusz Pytel )
2008-02-22 23:13:15
(Tadeusz Pytel )
Wyświetl historię zmian dokumentu wydrukuj dokument« powrót do listy

© 2015 Żywiec